Drążki stabilizatora to ważny element układu zawieszenia. Poprawne mocowanie stabilizatora ma wpływ na jakość prowadzenia samochodu. W przypadku uszkodzenia gumowych tulei stabilizatora kierowca może odczuwać wyraźnie gorsze działanie układu zawieszenia samochodu. Niektórzy określają, że w takich okolicznościach samochód staje się bardziej podatny na boczne wychylenia, a układ kierowniczy mniej precyzyjny. Gumy stabilizatora to zwykły element się zużywający się. Z czasem nawet najlepsza guma stabilizatora traci swoje właściwości wytrzymałościowe i elastyczność, twardnieje, pęka i kruszeje. To prowadzi do poluzowania mocowania stabilizatora i końcówek.
Uszkodzone gumy na stabilizatorze w początkowym okresie zdradzają swój stan głównie przez typowe metaliczne odgłosy dobiegające z zawieszenia pojazdu. W niektórych przypadkach słychać je nawet podczas prób bujania zaparkowanym samochodem. Z czasem odgłosy stają się coraz bardziej uciążliwe, luźne elementy stabilizatora i końcówek przenoszą coraz więcej wibracji i naprężeń na karoserię, co sprawia, że jazda staje się coraz bardziej niekomfortowa. W ostatecznej fazie pogorszeniu ulegają właściwości jezdne pojazdu i eksploatacja samochodu staje się wręcz niebezpieczna.
Użytkownie samochodu, w którym zużyte są gumy drążka stabilizatora, znacznie przyspiesza zużycie pozostałych elementów układu jezdnego i kierowniczego. Jednocześnie warto mieć też na uwadze fakt, że duży wpływ na przyspieszone zużywanie się gumy na stabilizatorze ma m.in. eksploatacja samochodu z niesprawnym układem zawieszenia i resorowania. Uszkodzone sprężyny i amortyzatory powodują, że przeciążenia przenoszone przez gumy stabilizatora wyraźnie rosną.
Uszkodzenie gumy drążka stabilizatora bardzo łatwo można potwierdzić podczas diagnozy na podnośniku lub z kanału. W takim przypadku konieczna jest wymiana tego elementu na fabrycznie nowy. Wybór gum nie powinien stanowić problemu. W razie potrzeby warto skorzystać z filtrowania po modelu samochodu i typie jednostki napędowej. Warto pamiętać też o kilku zasadach, których należy trzymać się podczas wymiany elementów gumowo-metalowych zawieszenia. Przede wszystkim gumy łącznika stabilizatora trzeba dokręcać z odpowiednim momentem. W tej kwestii rekomenduje się bezwzględnie przestrzegać zaleceń producentów. Poza tym, ze względów bezpieczeństwa, wraz z gumami powinno wymienić się wszystkie elementy połączeń, w tym śruby i nakrętki.
2148 produktów
Wybierz auto
Dostawa na poniedziałek, 29 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na wtorek, 30 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na poniedziałek, 29 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na poniedziałek, 29 kwietnia
Dostawa na poniedziałek, 29 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na poniedziałek, 29 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia
Dostawa na poniedziałek, 29 kwietnia
Dostawa na piątek, 26 kwietnia