18 produktów
Wybierz auto
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na czwartek, 20 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na czwartek, 20 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na czwartek, 20 czerwca
Dostawa na czwartek, 20 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na czwartek, 20 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
W pojazdach FIAT CROMA zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie FIAT CROMA została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie FIAT CROMA jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie FIAT CROMA może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.