🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Łańcuchy rozrządu do AUDI 80

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

56,54 zł
56,54 zł

Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Łańcuch rozrządu – rola i charakterystyka elementu

Łańcuch rozrządu w aucie AUDI 80 odpowiada za sterowanie powietrzem dostarczanym do cylindrów, a także usuwanie z nich spalin, które gromadzą się po zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej. Element ten współpracuje z częściami takimi jak wałki rozrządu, zawory dolotowe oraz zawory wylotowe. To bardzo ważny komponent układu rozrządu – aby zapewnić jego poprawną pracę, stosuje się także elementy prowadzące, nazywane ślizgami. Ważny jest również napinacz, który niweluje zmiany związane z rozciągnięciem się łańcucha.

Łańcuch rozrządu w samochodach AUDI 80 – jak rozpoznać jego awarię?

Pierwsze objawy awarii łańcucha rozrządu w pojeździe AUDI 80 dostrzec może każdy kierowca. Najpopularniejsze symptomy, których nie powinno się ignorować, to przede wszystkim głośna praca rozrządu po uruchomieniu zimnego silnika, charakterystyczne „terkotanie”, którego częstotliwość zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów silnika oraz utrata mocy. Kolejny objaw to zwiększone spalanie jednostki napędowej, jak również zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej samochodu.

Jak dbać o łańcuch rozrządu w samochodach AUDI 80?

Łańcuch rozrządu to bardzo ważny element, który jest niezbędny do prawidłowej pracy auta AUDI 80. Zadbanie o jego sprawność i żywotność jest zatem kluczowe dla sprawnej jazdy. Jednym z najważniejszych czynników jest stosowanie oleju silnikowego wysokiej jakości, którego gęstość i inne parametry będą dostosowane do zaleceń producenta samochodu. Warto również pamiętać o dostatecznie częstej wymianie oleju i szybkiej reakcji na jakiekolwiek ubytki, a także unikaniu dynamicznej jazdy przy nierozgrzanym silniku.