31 produktów
Wybierz auto
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na wtorek, 18 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na wtorek, 18 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na wtorek, 18 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na wtorek, 18 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na środę, 19 czerwca
SKODA wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu SKODA są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie SKODA. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie SKODA powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu SKODA warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.