🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do PEUGEOT 106

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

209,12 zł

Dostawa na czwartek, 13 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
285,26 zł

Dostawa na środę, 12 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
408,22 zł

Dostawa na środę, 12 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
444,32 zł

Dostawa na środę, 12 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
466,29 zł

Dostawa na środę, 12 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
204,73 zł

Dostawa na czwartek, 13 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację PEUGEOT

Części zamienne do PEUGEOT

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach PEUGEOT 106?

Zasada działania tłoka w samochodzie PEUGEOT 106 jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.