Powiadom mnie o dostępności

Przewody zapłonowe do ALFA ROMEO 166

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

430,56 zł

Dostawa na wtorek, 4 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
406,05 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
287,71 zł
287,71 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
479,64 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
137,13 zł
137,13 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
468,63 zł
468,63 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
387,65 zł
387,65 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
273,74 zł
273,74 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do ALFA ROMEO

Przewody zapłonowe w samochodzie ALFA ROMEO 166 – do czego służą?

Przewód zapłonowy w autach ALFA ROMEO 166, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.

Jak zbudowany jest przewód zapłonowy w samochodzie ALFA ROMEO 166?

Przewód zapłonowy w autach ALFA ROMEO 166 zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie ALFA ROMEO 166 mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.

Kiedy wymienić przewody zapłonowe w aucie ALFA ROMEO 166?

Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie ALFA ROMEO 166 wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.