Powiadom mnie o dostępności

Zestawy naprawcze zacisków hamulcowych do BMW X7

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

56,35 zł

Dostawa na piątek, 21 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
32,76 zł

Dostawa na czwartek, 20 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
53,95 zł

Dostawa na czwartek, 20 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego do samochodu BMW X7

Zaciski hamulcowe w samochodzie BMW X7 muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu BMW X7.

BMW X7 – kiedy skorzystać z zestawu naprawczego zacisku hamulcowego?

Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.

Jak naprawić zacisk hamulcowy w samochodzie BMW X7?

Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie BMW X7 polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.