Powiadom mnie o dostępności

Pompy wody do MERCEDES-BENZ SLS

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Darmowa dostawa
394,36 zł
394,36 zł

Dostawa na środę, 8 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
384,45 zł
384,45 zł

Dostawa na wtorek, 7 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
289,22 zł
289,22 zł

Dostawa na wtorek, 7 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację MERCEDES-BENZ

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Pompa wody do samochodu MERCEDES-BENZ SLS – możliwość obiegu cieczy w układzie chłodzenia

Pompa wody to niezwykle istotny element układu chłodzenia. Dzięki jej pracy powstaje ciśnienie, które wymusza obieg płynu w układzie, pozwalając odprowadzić nadmiar ciepła z silnika. Pompa wody jest elementem osprzętu silnika. Awaria pompy cieczy chłodzącej może doprowadzić do przegrzania silnika, jeżeli pojazd będzie w dalszym ciągu użytkowany bez wymiany pompy na sprawną.

Objawy awarii pompy cieczy chłodzącej w samochodzie MERCEDES-BENZ SLS

Uszkodzona pompa wody w samochodzie MERCEDES-BENZ SLS może objawiać się głośnym, metalicznym hałasem wydobywającym się spod maski. Wskaźnik temperatury na zegarach samochodów zacznie również wskazywać, że płyn chłodniczy osiąga wysoką temperaturę. Pęknięcia na obudowie pompy wody prowadzą również do wycieków płynu chłodzącego – pod samochodem pojawiają się wówczas plamy cieczy chłodzącej, a poziom płynu w układzie staje się zbyt niski.

MERCEDES-BENZ SLS – jakie są powody awarii pompy cieczy chłodzącej?

Do uszkodzenia pompy wody w samochodzie MERCEDES-BENZ SLS może dojść przez pojawienie się korozji w układzie chłodzenia. Ogniska korozji mogą pojawić się przez wlanie wody do układu lub użytkowanie samochodu ze starym płynem chłodniczym, który utracił swoje właściwości. Przyspieszoną utratę właściwości antykorozyjnych płynu może spowodować przedostawanie się do niego spalin, wynikające z uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Oprócz tego awarii mogą ulec również: koło napędowe pompy, łopatki wirnika, łożyska.