Wymiany, zwroty, reklamacje
Zwrot towaru
Kupiona część nie pasuje do Twojego samochodu?
Skorzystaj z prawa zwrotu! DELER.PL wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferuje możliwość zwrotu aż do 21 dni.
Aby móc skorzystać z prawa zwrotu bezwzględnie wymagamy spełnienia kilku warunków:
-
Zwracany towar musi być w idealnym stanie, czyli: nie był montowany, używany.
-
Jeżeli towar występował w zestawie, musi zostać zwrócony w pełnym komplecie, niekompletne zwroty nie będą akceptowane.
-
Jeżeli kupiony towar posiadał oryginalne opakowanie, musi zostać w nim zwrócony. Opakowanie nie może być zniszczone, oklejone taśmą, dodatkowymi etykietami (np. listami przewozowymi), pomazane. Opakowanie stanowi integralny zestaw wraz z zakupionym towarem.
-
W przypadku odsyłania towaru, sugerujemy zapakować go w dodatkowy karton lub owinąć folią stretch używając do tego dodatkowych wypełniaczy (np. folia bąbelkowa). Trzeba zwrócić szczególną uwagę aby towar nie przemieszczał się w opakowaniu i został odpowiednio zabezpieczony, tak aby nie został on uszkodzony w transporcie.
-
Sugerujemy aby do zwracanej części dołączyć formularz zwrotu, który został wysłany razem z zakupionym towarem. Jeżeli nie posiadają Państwo takiego formularza można go pobrać tutaj. Zabieg ten znacznie przyspieszy cały proces zwrotu.
-
Po upływie 21 dni od daty zakupu zwroty nie będą akceptowane.
Po otrzymaniu zwracanego towaru nasi pracownicy zweryfikują stan i kompletność zgłoszonego zwrotu. Niezwłocznie po tej procedurze dokumentacja trafi do biura, gdzie powstanie korekta oraz zostanie zlecony zwrot środków na wskazane przez klienta konto.
Adres na jaki należy wysłać zwracany lub reklamowany towar:
Magazyn ENiS sp. z o.o. sp.k.
Cementowa 10, Brama 1-9
31-983 Kraków
Zwrot rdzeni towarów kaucjonowanych
Zwrot rdzeni, czyli towarów kaucjonowanych podlegających procesowi regeneracji, który ma na celu zwrot opłaconej kaucji. Zwrot realizowany jest na koszt klienta (sprzedający nie pokrywa oraz nie zwraca kosztów dostawy). Zwracany rdzeń musi zostać odesłany w oryginalnym opakowaniu – czyli w tym w którym dostarczono kupioną cześć. Przyjęta może zostać tylko część kompletna, nierozłożona na elementy składowe.
Zapłacona kaucja zwracana jest klientowi tylko w momencie zaakceptowania przyjęcia zwracanej części przez producenta nowej części – czyli po uznaniu przez ekspertów producenta, że zwracany rdzeń nadaje się do regeneracji. Termin zwrotu wpłaconej kaucji trwa zazwyczaj do 31 dni roboczych, od otrzymania przez nas rdzenia. Zazwyczaj do 31 dni roboczych zwracamy wpłaconą kaucję na konto wskazane przez klienta. DELER.PL nie ma wpływu na termin realizacji procesu weryfikacyjnego przez producenta rdzeni, z uwagi na przebieg procesu u producenta rdzeni istnieje ryzyko niedotrzymania 31 dniowego terminu zwrotu.
Aby zwrot rdzenia do regeneracji mógł być zrealizowany poprawnie musi przejść kwalifikacje. Rdzenie kwalifikujące się do zwrotów to takie, które nie nadają się do dalszego użytku ze względu na ich wypracowanie (naturalne zużycie w procesie eksploatacji). Wszystkie uszkodzenia mechaniczne (czyli, np. wyrwanie integralnych elementów części rdzenia, rozerwania, złamania, rozwiercenia, wycięcia, itp.) dyskwalifikują rdzeń z udziału w procesie regeneracji, a co za tym idzie, kaucja za taki rdzeń nie zostanie zwrócona.
Reklamacje
Okres Gwarancji
Towary oferowane w sklepie DELER.PL są objęte gwarancją producenta, importera lub sprzedawcy.
Standardowy okres gwarancji to 2 lata, lecz niektóre produkty posiadają wydłużony okres gwarancyjny. Informacja o tym znajduje się w uwagach na karcie produktu.
Minimalny okres gwarancji to 1 rok, chyba że producent zastrzeże kryterium ilości przejechanych kilometrów (informacja taka pojawi się na karcie produktu).
Dobieramy do naszego sklepu producentów, którzy gwarantują najwyższą jakość, dlatego nie musisz martwić się o gwarancję producenta.
Warunki Gwarancji
ENiS Sp. z o.o. Sp.k. w procesie reklamacji gwarancyjnej pośredniczy między użytkownikiem a producentem.
Podstawą rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego jest jego dostarczenie na adres e-mail: [email protected] lub dostarczenie produktu wraz z kompletnie wypełnionym formularzem reklamacyjnym dostępnym tutaj na adres naszego magazynu:
Magazyn ENiS sp. z o.o. sp.k.
Cementowa 10, Brama 1-9
31-983 Kraków
Kiedy gwarancja na produkt wygasa i czego nie obejmuje ?
-
Po przekroczeniu terminu umowy gwarancyjnej.
-
Jeśli produkt posiada jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne.
-
Jeśli awaria spowodowana jest poprzez nieprawidłowy montaż/instalację w szczególności jeśli towar został zamontowany poza warsztatem specjalizującym się w naprawie samochodów mechanicznych (zadbaj aby zawsze posiadać rachunek potwierdzający wykonaną usługę mechanika).
-
Towar był użytkowany inaczej niż jego pierwotne zastosowanie (np. zamontowany do samochodu do którego nie został przeznaczony, lub niezgodnie z jego przeznaczeniem lub instrukcją obsługi).
-
Wada powstała na skutek awarii innego podzespołu współpracującego, lub zwarcia w instalacji elektrycznej.
-
Jeśli zostaną zerwane plomby lub istnieją ślady świadczące o ingerencji w integralność produktu.
-
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia części które jest spowodowane użytkowaniem części lub przedwczesnego zużycia z powodu nie wymieniania części współpracujących które powinny zostać wymienione zgodnie z procedurami serwisowymi.
Przebieg reklamacji
Aby maksymalnie przyśpieszyć przebieg procesu reklamacyjnego prosimy o dokładny opis usterek kiedy występują i jak się objawiają, dodatkowo prosimy aby szczegółowo zapoznać się z formularzem reklamacyjnym i dokładnie go wypełnić, ponieważ brak jakichkolwiek wypełnionych pól może skutkować przedłużeniem terminu rozpatrzenia reklamacji.
Towar po przyjęciu do naszego magazynu zostanie poddany wstępnej ocenie na zasadność zgłoszenia, jak również czy wada nie powstała na skutek złego użytkowania i przekazany zostanie do rzeczoznawcy producenta.
Zostaniesz niezwłocznie poinformowany w formie wiadomości e-mail na adres podany podczas składania zamówienia o postępach Twojej reklamacji.
Przed upływem 14 dni zostanie wydana decyzja reklamacyjna w której zostaniesz powiadomiony o obecnym statusie twojej reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji
Termin rozpatrzenia reklamacji przez firmę ENiS Sp. z o.o. Sp.k. to minimum 14 dni. Jest on uzależniony od decyzji producenta lub dystrybutora części.
Termin rozpatrzenia reklamacji jest liczony od dnia dostarczenia produktu wraz z poprawnie wypełnionym protokołem reklamacyjnym pod adres magazynu sprzedawcy. Może on zostać wydłużony, jeżeli wymaga dodatkowych ekspertyz lub naprawa produktu wymaga sprowadzenia części trudnodostępnej.
Możliwe rozwiązania reklamacyjne
-
naprawa
-
wymiana
-
zwrot kosztów zakupu (zależy tylko i wyłącznie do gwaranta)
Reklamacja nie zasadna
Jeśli warunki gwarancji zostały naruszone, lub zgłaszana przez klienta usterka nie występuje. Reklamacja zostanie odrzucona, a towar zostanie odesłany na koszt kupującego.
Przedmiot gwarancji
Przedmiotem gwarancji jest wyłącznie produkt. Odpowiedzialność ENiS Sp. z o.o. Sp.k. jest ograniczona do bezpłatnej wymiany produktu lub do zwrotu kwoty zapłaconej, przy czym o wyborze jednego z tych dwóch sposobów decyduje gwarant.
Towary konfekcjonowane (zestawy)
W przypadku reklamacji towarów zakupionych jako zestaw, lub w przypadku towarów które w celu zapewnienia bezpieczeństwa wymienia się parami (tarcze hamulcowe, amortyzatory), konieczne jest dostarczenie do gwaranta kpl. zestawu wraz ze wszystkimi jego elementami które nabył klient. Tak samo wygląda sprawa jeśli chodzi o elementy wymieniane parami i elementy współpracujące, które są niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji i stosuje się do ich wymiany odpowiednie procedury serwisowe.
Towary takie to w szczególności
-
amortyzatory
-
tarcze hamulcowe
-
bębny hamulcowe
-
klocki hamulcowe
-
szczęki hamulcowe
-
zestawy naprawcze rozrządu
-
zestawy sprzęgła
Metody kontaktu
Dział reklamacji udziela informacji tylko i wyłącznie w formie pisemnej pod adresem e-mail [email protected] w godzinach 8-16 od pn-pt.