39 produktów
Wybierz auto
Dostawa na czwartek, 23 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na czwartek, 23 maja
Dostawa na czwartek, 23 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu HYUNDAI H-1 I zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie HYUNDAI H-1 I nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu HYUNDAI H-1 I. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.