Powiadom mnie o dostępności

Termostaty samochodowe do INFINITI Q30

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

318,45 zł

Dostawa na wtorek, 4 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
99,29 zł
99,29 zł

Dostawa na piątek, 31 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
31,26 zł

Dostawa na poniedziałek, 3 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
30,47 zł

Dostawa na wtorek, 4 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
52,17 zł
52,17 zł

Dostawa na piątek, 31 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do INFINITI

Termostat do samochodu INFINITI Q30 – element kontrolujący obieg płynu chłodzącego

Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu INFINITI Q30 zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.

Objawy awarii termostatu w samochodzie INFINITI Q30

Uszkodzony termostat w aucie INFINITI Q30 nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu INFINITI Q30. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.