101 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0389426487D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040117888
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAL820168
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH00188G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04211001210048
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0389314187D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04210282870009
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BEHTX1587D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040118286
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040117890
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0476TX3087D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0389427492D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV15991894
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317101260
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH11287G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042232917890
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0476TX1587D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDT1006V
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042230918286
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu AUDI A4 B5 zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie AUDI A4 B5 nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu AUDI A4 B5. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.