56 produktów
Wybierz auto
Nr art: MEY16282280009
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH23389G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG1214603110
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350005A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040109335
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CALTH604789J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042878322
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF725150
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317101090
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042260924028
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP700895
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB104758
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040132650
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF725288
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317101980
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB104794
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT58009
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAE5205089
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0476TI21583
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0357TH23383G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu DACIA LOGAN MCV zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie DACIA LOGAN MCV nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu DACIA LOGAN MCV. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.