22 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0357TH31782G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317004670
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350537A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BEHTX11982D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317101010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF725143
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV38409
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ASH3804409
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ASH3804410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042878493
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042878489
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET4006391
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET4006134
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 05261880493
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 05261880489
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDT1054V
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALTH626782J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451TH626788J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MALTX11982D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH03382G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu HONDA JAZZ II zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie HONDA JAZZ II nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu HONDA JAZZ II. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.