32 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0451TH629482J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DAYDT1139V
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF725060
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0493ADG09220
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV38H06
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA13673
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF725201
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA92795
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAE5303885
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP820304
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYCTMHY000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350585A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317100540
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042137282280005
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 042137282280006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX670070
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CALTH631985J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DAYDT1249V
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BEHTX7285D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH29882G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu HYUNDAI ELANTRA III zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie HYUNDAI ELANTRA III nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu HYUNDAI ELANTRA III. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.