20 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0357TH19688G1
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BEHTI11588
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BEHTI15688
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DAYDT1143H
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG352317100110
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALTH683988J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451TH654788J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451TH657688J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYCTMAR000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0357TH21588G1
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0357TH21388G1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0357TH49187G1
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG352317100340
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG352317003550
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAG352317101400
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0476TI7887D
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MALTI15688
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 05261880150
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 05261880190
Dostawa na środę, 3 lipca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu LANCIA KAPPA zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie LANCIA KAPPA nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu LANCIA KAPPA. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.