32 produktów
Wybierz auto
Nr art: ASH3803315
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX670050
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0357TH24782G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0476TI4789
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR350431A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV38322
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAE5324682
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH3803322
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH3803316
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP305127
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH44977G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET4006094
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG352317100750
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRI862024488
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350243A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042135282280001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CALTH670282J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NRF725270
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0426VT316
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510180268
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu MAZDA 5 I zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie MAZDA 5 I nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu MAZDA 5 I. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.