38 produktów
Wybierz auto
Nr art: MAG352317003260
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDT1142V
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317101000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040144685
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALTEK7262104J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350574A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA92972
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV20SKV070
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYCTMBM034
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYCTMCT002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV20990169
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA92686
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYCTMBM048
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GATTH64187G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0451TH708887
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CALTE7262104J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX670083
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH47487G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SWA20944683
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu MINI COUNTRYMAN zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie MINI COUNTRYMAN nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu MINI COUNTRYMAN. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.