94 produktów
Wybierz auto
Nr art: 04216282280002
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB171575
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0451TH920088J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03894431105D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA0370250004
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALTE7250103J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0476TM41105
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479207506
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510180443
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX670021
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH23582G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510670071
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BEHTI24588
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317100440
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV20SKV081
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0338704879000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0451TH720088J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CALTE7277P105J
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALTH688382J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NRF725205
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu OPEL INSIGNIA A zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie OPEL INSIGNIA A nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu OPEL INSIGNIA A. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.