53 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0451TH920088J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB171575
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA0370250004
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0476TM41105
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALTE7250103J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510180443
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510670071
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BEHTI24588
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0451TH720088J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0476TM36103
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALTE7277P105J
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP208521
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF725164
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DAYDT1287F
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTH611105G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAC78861
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA03266
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA02234
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042878786
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGACT0202
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu OPEL ZAFIRA TOURER C zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie OPEL ZAFIRA TOURER C nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu OPEL ZAFIRA TOURER C. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.