71 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0357TH43182G1
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA92747
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042878712
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAE5308182
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAE5312583
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT58001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA35981
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317003290
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR350399A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA92857
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VAL819724
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA92447
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA0420250016
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH41389G1
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAS3304006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT58010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH37783G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BEHTX16282D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP701773
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu RENAULT GRAND SCENIC II zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie RENAULT GRAND SCENIC II nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu RENAULT GRAND SCENIC II. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.