59 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0451TH332888J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0357TH14088G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH12283G2
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG1514602810
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX670050
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0426VT600
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0357TH35682G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317101000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MALTX8582
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA92546
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV38806
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAL819950
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV2275
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAE5324682
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG4114600710
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAE5204187
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV38305
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA92243
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350035A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350069A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu SUZUKI VITARA I zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie SUZUKI VITARA I nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu SUZUKI VITARA I. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.