51 produktów
Wybierz auto
Nr art: GATTH53990G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAL820974
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP630306
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH35991
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 05261880846
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH39290G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALTH715490J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0476TX1392D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB104764
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDT1120H
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA92835
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAC78974
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET4006208
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA92929
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA0270250009
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV95990015
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET4006415
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET4006421
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV95990013
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG352317003120
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu VOLVO XC60 I zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie VOLVO XC60 I nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu VOLVO XC60 I. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.