Powiadom mnie o dostępności

Pokrywy zaworów do TOYOTA CELICA VII

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

20,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
23,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
14,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
17,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny, Materiał: tworzywo sztuczne, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ...
13,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

Pokrywa zaworów w samochodzie TOYOTA CELICA VII i jej nieszczelność

W samochodzie TOYOTA CELICA VII pokrywa zaworów wraz z uszczelką pokrywy zaworów mają za zadanie chronić kluczowe elementy silnika, takie jak wałki rozrządu czy osprzęt sterujący zaworami. Kluczowe jest tu całkowite uszczelnienie, ponieważ elementy te smarowane są olejem, który podczas pracy silnika mógłby być wypychany na zewnątrz. W pojazdach TOYOTA CELICA VII trwałość pokrywy zaworów i uszczelki znajdującej się pomiędzy nią a głowicą silnika szacuje się na wiele tysięcy kilometrów. Czas i duży przebieg są jednak głównymi przyczynami usterki tych elementów.

TOYOTA CELICA VII – objawy uszkodzenia pokrywy zaworów

Choć usterka ta należy do najbardziej niepożądanych przez kierowców, objawy uszkodzenia uszczelki pokrywy zaworów czy samej pokrywy w samochodzie TOYOTA CELICA VII są dość czytelne. Chodzi o wycieki oleju, które na początku można zauważyć na bloku silnika, a z czasem także na innych jego elementach lub na podłożu pod pojazdem. Zwiększa się także pobór oleju silnikowego przez pojazd.

Wymiana pokrywy zaworów w samochodzie TOYOTA CELICA VII – kiedy jej dokonać?

Już pierwsze symptomy nieszczelności silnika powinny skłonić nas do przeprowadzenia naprawy polegającej na wymianie uszczelki pokrywy zaworów. Poprawna wymiana wymaga dokładnego wyczyszczenia powierzchni głowicy i pokrywy zaworów. Nie może pozostać tam żaden skrawek poprzedniej uszczelki, który mógłby dostać się do silnika i spowodować problemy. Dobrym rozwiązaniem, ze względu na niewysoki koszt operacji, jest zatem wymiana także pokrywy zaworów na nową. Zyskujemy wtedy pewność, że będzie ona czysta i całkowicie szczelna w momencie montażu.