Pokrywa zaworów to element, który odpowiada za ochronę ważnych elementów silnika: wałków rozrządu oraz mechanizmu sterowania zaworami. Jako, że części te są smarowane olejem silnikowym, pokrywa zaworów musi być szczelna, aby zapobiegać wydostawaniu się oleju. Pokrywa łączy się z głowicą silnika, a pomiędzy nimi montowana jest specjalna uszczelka, która zapewnia szczelne połączenie. Wraz z upływem czasu, uszczelka pokrywy zaworów parcieje, robi się sztywna i podatna na pęknięcia. Może to doprowadzić do nieszczelności oraz powolnego sączenia się oleju spod pokrywy. Jest to znak, że uszczelkę koniecznie trzeba wymienić. Wymiana polega na zdemontowaniu pokrywy z głowicy silnika. Resztki starej uszczelki powinny być dokładnie usunięte, a powierzchnia montażowa dokładnie sprawdzona pod kątem uszkodzeń, które mogą naruszyć nową uszczelkę. Bardzo istotne jest dokręcenie pokrywy zaworów na swoje miejsce z odpowiednią siłą: na tyle dużą, aby połączenie było szczelne, ale nie na tyle żeby zniszczyć nową uszczelkę.
857 produktów
Wybierz auto