20 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYBPOPL003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0338701996030
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0338729262010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA06581
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIOP403
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV157FI01
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ORI25688
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGALP0968
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIOPCK23
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA10200002
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0479207563
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479208359
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0471OP267
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FREOP09216
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040140530
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: PIE707381030
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0338704193020
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0471OP308
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH157FIFI01
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Rola pompy oleju w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym jest niezwykle istotna. Podzespół ten jest odpowiedzialny za prawidłowe smarowanie silnika podczas jego pracy. W samochodzie FIAT 500 pompa oleju zasysa olej z miski olejowej i za sprawą wygenerowanego ciśnienia rozprowadza go po całej jednostce. Tzw. film olejowy jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika oraz jego długiej żywotności.
Pompa oleju jest odpowiedzialna za zapewnienie stałego przepływu oleju i prawidłowe ciśnienie w silniku. Kiedy przestaje spełniać swoją funkcję, konsekwencje mogą być poważne – w skrajnych wypadkach może dojść nawet do zatarcia się silnika. Na szczęście we współczesnych samochodach takich jak FIAT 500 o nagłym spadku ciśnienia oleju poinformuje nas czerwona kontrolka na desce rozdzielczej. Kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju może zaświecić się z różnych przyczyn – nie zawsze winna jest wada pompy oleju. Popularną usterką jest np. uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, które generuje takie same objawy.
Komunikatu o niewłaściwym ciśnieniu oleju nigdy nie należy ignorować. Najlepiej przerwać jazdę i poddać pojazd szczegółowej diagnostyce w warsztacie naprawczym. Jeżeli po pojawieniu się ostrzeżenia od warsztatu naprawczego dzieli nas duży dystans, powinniśmy rozważyć holowanie pojazdu. Kiedy sprawdzenie pompy oleju w samochodzie FIAT 500 wykaże jej rozszczelnienie lub zatarcie, konieczna będzie wymiana pompy na nowy element. Na rynku podejmowane są próby regeneracji pomp olejowych, jednak aby zabezpieczyć się przed kolejną możliwą awarią, najlepiej wybrać produkt fabrycznie nowy.