126 produktów
Wybierz auto
Nr art: BEHTH4383
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040136180
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEY11282280009
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040136173
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040136037
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510670076
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH48183G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BEHTH4083
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH40883G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDT1163H
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0451TH714483J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB106066
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0476TH4383
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350056A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET4006060
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET4006090
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CALTHS174382
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA30956
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu CITROËN C5 III zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie CITROËN C5 III nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu CITROËN C5 III. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.