63 produktów
Wybierz auto
Nr art: AJU75000200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU75000100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341040554
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341144470
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU10022700
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0418414556P
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341773990
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341985880
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341986390
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341986373
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341710280
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341144140
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341144350
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040114280
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ELR724780
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341986381
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FA1EC3300904
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGACH4317
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 041710033500
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: AJU10022600
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Uszczelka głowicy do samochodu FIAT UNO to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu FIAT UNO wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu FIAT UNO są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem FIAT UNO na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.