60 produktów
Wybierz auto
Nr art: JPG1514600810
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04217282880000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDT1050V
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0451TH624492J
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NRF725206
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510670044
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA92095
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR350075A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP300030
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP300405
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET4006071
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA92627
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV25991746
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA0170250003
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAE5323282
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG1514600500
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA92321
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu FORD FIESTA IV zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie FORD FIESTA IV nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu FORD FIESTA IV. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.