🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Termostaty samochodowe do PEUGEOT 5008 II

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Termostat NTY CTM-CT-002

Nr art: NTYCTMCT002

Termostat NTY CTM-CT-002

Termostat NTY CTM-CT-002
dla numeru OE: 11 53 8 699 290, Temperatura otwarcia [°c]: 105, Rodzaj koprusu: z obudową, Artyku�...
184,97 zł
184,97 zł

Dostawa na poniedziałek, 1 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Termostat FEBI BILSTEIN 108188
Termostat FEBI BILSTEIN 108188
Temperatura otwarcia [°c]: 105, Ciężar [kg]: 0.5, średnica zewnętrzna [mm]: 44, Rodzaj koprusu:...
212,10 zł
212,10 zł

Dostawa na piątek, 28 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Termostat CALORSTAT BY VERNET TE2104.105J
Termostat CALORSTAT BY VERNET TE2104.105J
Temperatura otwarcia [°c]: 105, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnie...
225,04 zł
225,04 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Termostat CALORSTAT BY VERNET TE2113.97J
Termostat CALORSTAT BY VERNET TE2113.97J
Temperatura otwarcia [°c]: 97, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnien...
Darmowa dostawa
253,27 zł
253,27 zł

Dostawa na poniedziałek, 1 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Termostat do samochodu PEUGEOT 5008 II – element kontrolujący obieg płynu chłodzącego

Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu PEUGEOT 5008 II zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.

Objawy awarii termostatu w samochodzie PEUGEOT 5008 II

Uszkodzony termostat w aucie PEUGEOT 5008 II nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu PEUGEOT 5008 II. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.