Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
7 produktów
Wybierz auto
Grubość [mm]: 6
Długość [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
24,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
24,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Materiał: Mvq (silikon-kauczuk)
21,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
21,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 3.6
Kształt: Pierścień o
Rozwiń więcej danych
21,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
21,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Głowica cylindra
18,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
18,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 5.7
Długość [mm]: 75
Rozwiń więcej danych
23,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
23,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
17,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
17,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Materiał: Hnbr (uwodorniony acryl-nitril-butadien-kauczuk)
38,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
38,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie chłodniczym samochodu PEUGEOT 5008 II, podobnie jak ma to miejsce w większości współczesnych pojazdów spalinowych, występuje termostat, odpowiedzialny za kontrolę temperatury chłodzenia silnika i nie dopuszczanie do jego przegrzewania. Uszczelka termostatu ma za zadanie nie dopuścić do wycieku płynu chłodniczego w okolicy termostatu. Skutkiem takiego wycieku jest niekontrolowana zmiana ciśnienia płynu, przez co termostat nie będzie funkcjonował poprawnie.
Niesprawna uszczelka obudowy termostatu przepuszcza płyn chłodniczy, co może skutkować przegrzewaniem się silnika. W wielu przypadkach objawy związane z nieprawidłową temperaturą roboczą jednostki napędowej błędnie przypisywane są awarii samego termostatu. Aby zapobiec problemowi, warto regularnie sprawdzać optycznie stan uszczelki obudowy termostatu podczas standardowych czynności serwisowych samochodu PEUGEOT 5008 II.
Uszczelkę termostatu należy wymienić na nową zawsze przy procedurze wymiany termostatu – niezależnie od tego, czy to jej stan spowodował zaobserwowaną usterkę układu chłodzenia czy nie. Warto wymienić ją także profilaktycznie, kiedy jej stan optyczny wskazuje na silne zużycie (obecność pęknięć na gumowej strukturze). Producent samochodu PEUGEOT 5008 II nie zaleca stosowania podczas montażu termostatu dodatkowej masy uszczelniającej, a jedynie założenie nowej, ściśle dopasowanej do modelu uszczelki obudowy termostatu.