Powiadom mnie o dostępności

Termostaty samochodowe do SUBARU XV

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

66,71 zł

Dostawa na wtorek, 14 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
61,41 zł

Dostawa na czwartek, 16 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
103,85 zł

Dostawa na środę, 15 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
40,26 zł

Dostawa na środę, 15 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
95,15 zł

Dostawa na wtorek, 14 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
40,85 zł

Dostawa na wtorek, 14 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację SUBARU

Części zamienne do SUBARU

Termostat do samochodu SUBARU XV – element kontrolujący obieg płynu chłodzącego

Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu SUBARU XV zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.

Objawy awarii termostatu w samochodzie SUBARU XV

Uszkodzony termostat w aucie SUBARU XV nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu SUBARU XV. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.