Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Wysprzęglik centralny to element montowany w hydraulicznych układach sprzęgła. Zastosowanie wysprzęglika umożliwiło wyeliminowanie z układu linki, co obniżyło jego awaryjność. Po naciśnięciu na pedał sprzęgła ciśnienie w układzie podnosi się, dzięki czemu wysprzęglik naciska na sprężynę w docisku sprzęgła. W efekcie tarcza sprzęgła zostaje odłączona, umożliwiając zmianę biegów oraz ruszanie z miejsca. Uszkodzony wysprzęglik centralny może być źródłem wycieku płynu hydraulicznego pracującego w układzie. Da się również słyszeć hałas podczas wciskania pedału sprzęgła. Awaria wysprzęglika jest także powodem problemów ze zmianą biegów. Drugim typem uszkodzenia wysprzęglika centralnego jest zużycie tłoka, który nie jest w stanie wówczas wygenerować odpowiednio wysokiego ciśnienia. Wysprzęglik centralny jest umieszczony przy sprzęgle, przez co jego wymiana wymaga demontażu wielu elementów. Dlatego warto wymieniać wysprzęglik centralny profilaktycznie wraz z wymiana sprzęgła.
Wysprzęglik centralny TRW PJQ103 to artykuł z numerem 0429PJQ103. Kod EAN przypisany do produktu to 3322937227716.
Początki historii TRW sięgają początku XX wieku, kiedy w Cleveland założono firmę Cleveland Cap Screw Company, produkującą początkowo śruby. W 1904 r. z inicjatywy spawacza, Charlesa Thompsona, w zakładzie rozpoczęto produkcję zaworów do silników samochodowych. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, Thompson został później głównym managerem, a zakłady przemianowano w końcu na Thompson Products. W 1958 r. połączyła się ona z Ramo-Wooldridge, tworząc TRW Inc. Obecnie TRW zajmuje się produkcją częściu układu hamulcowego tarczowego, bębnów hamulcowych i układów napędowych, układu kierowniczego i zawieszenia, a wszystkie jej produkty zaliczają się do klasy premium.