Twój produkt
jest już w koszyku
Podkategorie
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Główne elementy układu kierowniczego to przekładnia i kolumna kierownicy. Zadaniem przekładni jest przekazywanie obrotowego ruchu kierownicy na postępowy ruch drążków kierowniczych, co powoduje ruch zwrotnic i skręcenie lub prostowanie kół podczas manewrów wykonywanych w czasie jazdy samochodem. We współczesnych samochodach stosuje się dwa rodzaje przekładni kierowniczych. Jako bardziej popularną można wskazać przekładnię zębatkową zwaną potocznie maglownicą.
Rzadziej, bo głównie w samochodach z napędem na tylną oś spotyka się przekładnie globoidalne i ślimakowe. Przekładnia jest wprawiana w ruch poprzez ruchy kierownicy przenoszone za pośrednictwem kolumny kierownicy. W dzisiejszych samochodach coraz częściej kolumna kierownicy składa się z wałów połączonych ze sobą przegubami. W większości nowoczesnych samochodów stosuje się również układy wspomagania kierownicy, które znacznie redukują siłę, jaką trzeba włożyć w manewrowanie pojazdem.
Elementy układu kierowniczego są narażone na przenoszenie drgań i wibracji spowodowane nierównościami drogi. Jednocześnie z czasem sprawność może stracić mechanizm kierowniczy przekładni, a także układ wspomagania. Do częściej spotykanych usterek układu kierowniczego zalicza się luzy na kierownicy spowodowane wyrobionymi końcówkami drążków kierowniczych lub zbyt wolny powrót kół do pozycji na wprost. W takich okolicznościach problem może wynikać ze zużycia drążków, przegubów kulowych wahacza lub niewłaściwego ustawienia geometrii.
Mechanizm kierowniczy z czasem może korodować, a uszkodzone osłony drążków kierowniczych prowadzą do wycieków oleju przekładniowego i zabrudzenia mechanizmu. To powoduje jego korozję i nieprawidłowe działanie. Na szczęście zakup nowego mechanizmu kierowniczego w naszym sklepie to żaden problem. Analizując stan elementów układu kierowniczego, nie sposób pominąć układu wspomagania. Wiele objawów typowych dla awarii układu może okazać się związane z nieprawidłowym działaniem wspomagania.