Twój produkt
jest już w koszyku
Podkategorie
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na poniedziałek, 1 lutego
Dostępność
Dostawa na poniedziałek, 1 lutego
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na poniedziałek, 1 lutego
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na poniedziałek, 1 lutego
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Dostawa na piątek, 29 stycznia
Dostępność
Układ paliwowy współczesnych samochodów składa się z kilku elementów, do których zalicza się: zbiornik paliwa, pompę paliwa i przewody doprowadzające paliwo do układu zasilania silnika, filtr paliwa, układ zasilający z pompą wtryskową lub zasilającą oraz gaźnikiem, lub wtryskiwaczami. W przypadku nowoczesnych silników wyposażonych w zaawansowane układy wtryskowe pracujące pod dużym ciśnieniem niezwykle istotnym parametrem dla poprawnego działania układu zasilania silnika jest jego szczelność.
Układ zasilania paliwem działa w taki sposób, że pompa zasilająca tłoczy paliwo ze zbiornika przez filtr paliwowy do pompy wtryskowej, która dystrybuuje je dalej na poszczególne wtryskiwacze, odpowiedzialne za właściwe dozowanie i rozpylanie paliwa. W związku z tym ewentualne zapowietrzenie układu paliwowego może powodować trudności z uruchomieniem silnika. Najczęściej powodem zapowietrzenie układu paliwowego jest wymiana filtra paliwowego lub innych komponentów układu.
Zapowietrzenie układu paliwowego jest niezmiernie niebezpieczne w przypadku nowych silników z układami wtryskowymi, których komponenty są smarowane paliwem, jak ma to miejsce w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych. W takich jednostkach praca na sucho może doprowadzić do zatarcia się wtryskiwaczy i całkowitego lub częściowego upośledzenia ich działania. Uruchomienie układu paliwowego na sucho jest zatem niebezpieczne i może okazać się niezwykle kosztowne w skutkach.
Dlatego producenci jednostek napędowych i komponentów układów paliwowych przewidzieli przynajmniej dwie metody odpowietrzania układów paliwowych. Po pierwsze, w niektórych jednostkach napędowych możliwe jest odpowietrzenie układu poprzez podanie zasilania na pompę. Zabieg ten w większości modeli współczesnych samochodów polega na załączeniu zapłonu, bez uruchomiania rozrusznika. Kilkukrotne powtórzenie takiej procedury powoduje uzupełnienie brakującego paliwa w układzie i wypompowanie powietrza. W niektórych samochodach możliwe jest także odpowietrzenie manualne, o ile obudowa filtra paliwa jest wyposażona w specjalną pompkę, której zadaniem jest uzupełnienie poziomu paliwa w filtrze.