Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry, koniecznej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy umieszczone są dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – negatywnie wpływa na wytrzymałość katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również problemy z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, spalanie oleju czy zniszczona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa BERU Z294 to artykuł o numerze 0342Z294. Do produktu przypisany został kod EAN 4014427116929. Do montażu świecy wykorzystywany jest gwint o wymiarze M14x1,25. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.