6 produktów
Wybierz auto
0350804648
Ciężar [kg]: 0.36
Ruch lewo-/prawostronny: Dla ruchu prawostronnego
374,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
458,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
458,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
03566284600693
261,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC6284600658
398,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
398,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
329,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339511030010
228,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
228,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że RENAULT LAGUNA III jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie RENAULT LAGUNA III są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie RENAULT LAGUNA III zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie RENAULT LAGUNA III, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.