Tuleja wahacza to mały element układu zawieszenia pojazdu, który jest pierwszą po oponach barierą przed wstrząsami przenoszonymi z drogi na samochód. Podobnie jak wahacze, łączniki i stabilizatory, tuleje wahaczy są poddawane bardzo dużym obciążeniom i wystawione na ciągłe uszkodzenia mechaniczne w trakcie jazdy. Składają się one
z dwóch pojedynczych odcinków rur o różnych średnicach. Jedna jest umieszczona wewnątrz drugiej i przedzielona warstwą gumy bądź innego materiału o podobnych właściwościach. Na rynku dostępne są tuleje wykonane z niemal każdego materiału wykorzystywanego przy konstrukcji maszyn, jednak najbardziej popularne są tuleje metalowo gumowe.
Pomimo swoich nikłych rozmiarów, tuleje na wahaczach odgrywają ogromną rolę dla bezpieczeństwa oraz właściwej trakcji auta. Zarówno tuleja wahacza tylnego jak i przedniego umożliwia prawidłową pracę wahaczy oraz łączników oraz zapewnia właściwe osadzenie najważniejszych elementów zawieszenia w całości konstrukcji samochodu. Pierwszym
i najważniejszym zadaniem tulei jest tłumienie wszelkich drgań pojawiających się w trakcie jazdy.
Tuleje wahaczy eksploatują się stopniowo, z każdym przejechanym kilometrem. Im bardziej wyboista i nierówna droga, tym szybciej konieczna będzie ich wymiana. Z czasem
i kilometrażem, gumy wahacza tracą swoje właściwości, stają się bardziej sztywne i kruche. Na szybsze zużycie narażone są zwłaszcza tuleje wahaczy z prawej strony, gdyż częściej są narażone na najechanie na studzienkę czy krawężnik. O konieczności wymiany tulei da Ci znać charakterystyczne pukanie w zawieszeniu i pogarszająca się precyzja jazdy.
W przypadku tulei wahacza, ich cena nie jest zawrotna, jednak wymiana tej części jest na tyle skomplikowana, że najlepiej udać się z tym do mechanika. Należy pamiętać, aby zawsze wymieniać tzw. silentblock wahacza parami.
10000 produktów
Wybierz auto