-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
7 produktów
Wybierz auto
FASFT20170
116,11
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
116,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
3RG80615
Ciężar [kg]: 0.303
19,32
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
19,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWJCR171
Tryb pracy: Elektryczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
2 523,13
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
2 523,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 2 070,00 zł
TRWJCR135
Tryb pracy: Elektryczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
2 912,66
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
2 912,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 1 987,51 zł
3RG80602
10,83
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
10,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
3RG80216
9,81
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
9,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWJCR139
Tryb pracy: Elektryczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
2 717,62
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
2 717,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 1 987,51 zł
Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak RENAULT, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.
Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu RENAULT, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie RENAULT objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.
Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.