Filtr paliwa ma za zadanie oczyszczać paliwo z cząstek stałych, które mogą do niego trafić w procesie produkcji, czy też później podczas transportu i magazynowania. Ponadto, zabrudzenia oraz woda mogą dostać się do paliwa przez odpowietrznik zbiornika. Filtr paliwa jest wobec tego konieczny do zabezpieczenia części samochodu, układu zasilania oraz układu wtryskowego przed uszkodzeniem i korozją.
Filtr paliwowy, aby odpowiednio spełniał swoje zadanie, powinien zostać dobrany do rodzaju silnika i zgodnie z układem wtryskowym. Filtr do paliwa nie tylko filtruje, ale również magazynuje zabrudzenia, toteż musi mieć pojemność odpowiednią dla wielkości silnika. Współczesne układy wtryskowe są bardzo precyzyjne, zarówno te montowane w silnikach wysokoprężnych jak i benzynowych, wobec czego wymagają filtracji paliwa na poziomie 65-99%, które zatrzymują wszelkie cząstki większe niż 10 mikrometrów. Jakość i czystość paliwa ma bezpośredni wpływ na trwałość układu wtryskowego, układu zasilania i samego silnika. Filtr paliwa do benzyny jak i filtr paliwa diesel powinny cechować się jak najwyższym poziomem filtraci.
Częstotliwość wymiany filtra do paliwa jest zależna od przebiegu, jakości paliwa oraz sposobu użytkowania paliwa. Zaleca się, aby filtr wymieniać już po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów, ale w niektórych przypadkach taka konieczność zachodzi dopiero po 100 tysiącach. Inaczej sprawa ma się w przypadku silników wysokoprężnych. Przed każdą zimą powinno się wymieniać filtr i opróżniać odstojnik filtra z wody co 20 tysięcy przejechanych kilometrów. Cena filtra paliwa waha się od kilku do kilkuset złotych.
7559 produktów
Wybierz auto