Samochód LEXUS SC I jest wyposażony w standardowy dla współczesnych pojazdów układ kierowniczy, będący połączeniem mechanizmów sterujących, odpowiedzialnych za utrzymanie i zmiany kierunku jazdy.
Układ kierowniczy jest w istocie połączeniem mechanizmów kierowniczego i zwrotniczego. Ten pierwszy odpowiada za przekazywanie ruchów kierownicy na odpowiednie zwrotnice w celu zmiany położenia kół kierowanych. Mechanizm zwrotniczy jest za to zespołem dźwigni i drążków kierowniczych, poprzez które połączone są koła kierowane.
Układ kierowniczy w samochodzie LEXUS SC I, podobnie jak w innych pojazdach, narażony jest na usterki. Z relacji kierowców wynika, że niekiedy uszkodzeniom ulega przekładnia kierownicza, pojawiają się wycieki płyny hydraulicznego czy awarie układu wspomagania kierownicy. Objawami usterek są z reguły niepokojące dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas skręcania lub też problemy z wykonywaniem ruchów kierownicą. Szczęśliwie dla właścicieli, dostępność części układu kierowniczego do auta LEXUS SC I na rynku wtórnym jest wysoka.