Czujniki cofania to bardzo wygodne wyposażenie dodatkowe, które znacznie upraszcza manewrowanie na zatłoczonych parkingach, w garażach podziemnych i wszędzie tam, gdzie przestrzeń jest ograniczona. Dużą zaletą dobrych czujników parkowania jest to, że ostrzegają kierowcę przed przeszkodami, których nie widzi z powodu ograniczenia widoczności przez elementy konstrukcyjne samochodu, takich jak: wysokie krawężniki, niskie płotki i murki stanowiące element oddzielający przestrzeń przeznaczoną do zaparkowania pojazdu od chodnika dla pieszych czy trawnika. Intensywny, nasilający się wraz ze zbliżaniem się do przeszkody sygnał dźwiękowy i wizualny dla wielu kierowców stał się niezbędny do szybkiego wykonywania manewrów na ciasnych parkingach i w garażach podziemnych. Czujniki parkowania na tył to kompletna podstawa, ale montaż dodatkowych czujników z przodu znacznie podnosi komfort i precyzję w czasie manewrów. Szukając zestawu do swojego samochodu, warto sprawdzić czujniki parkowania Valeo. Firma dostarcza swoje zestawy wielu producentom do montażu jako element oryginalnego wyposażenia.
Montaż czujników parkowania nie wydaje się skomplikowany. Ponadto, producenci zestawów tacy jak Maxgear, Metzger, SKV, Topran czy Vemo starają się ułatwić podjęcie decyzji o zakupie, upraszczając sposób montażu i uruchomienia zestawu czujników parkowania przód i tył do każdego samochodu. Jednym z ciekawszych rozwiązań są tzw. czujniki parkowania bezprzewodowe. To zestawy składające się głównie z typowych ultradźwiękowych czujników przeznaczonych do montażu w określonych miejscach na zderzaku, w których zastosowano moduł do łączności bezprzewodowej pomiędzy centralką zestawu czujników do parkowania, a wyświetlaczem i głośnikami montowanymi w kabinie. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma konieczności prowadzenia dodatkowego okablowania łączącego centralkę z elementami wyposażenia montowanymi we wnętrzu.
Interesującą alternatywą dla czujników parkowania z charakterystycznymi czujnikami ultradźwiękowymi są zestawy wyposażone w antenę elektromagnetyczną. Co ważne, czujniki tego typu nie wymagają wiercenia otworów w zderzaku. Montaż polega na naklejeniu anteny elektromagnetycznej na wewnętrznej powierzchni zderzaka. Antena ma postać taśmy z zatopionym w niej elastycznym przewodem. Ograniczenia są takie, że czujniki bez wiercenia tego typu można stosować jedynie na zderzakach z tworzywa. Po montażu, na zewnątrz samochodu praktycznie nie ma żadnych śladów po dodatkowym wyposażeniu. Centralka czujników parkowania do montażu bez wiercenia działa tak jak inne urządzenia tego typu. Zestawy do montażu bez wiercenia mogą być stosowane jako czujniki parkowania na przód i tył. Nie ma przeciwwskazań do użytkowania anteny elektromagnetycznej w samochodach wyposażonych w hak czy zewnętrzny uchwyt na koło zapasowe.
1067 produktów
Wybierz auto