90 produktów
Wybierz auto
MEY11146310004
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
354,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV119
Ciężar [kg]: 2.31
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
323,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
323,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV023
Ciężar [kg]: 2.12
Ciśnienie robocze [bar]: 75
Rozwiń więcej danych
309,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP6700
Średnica 1 [mm]: 137
Ilość żeber: 6
427,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
04707070058
Dla numeru oe: 4007vr
Tryb pracy: Hydrauliczny
458,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
458,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCT013
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
288,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480089
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
310,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40146310004
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
354,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCT015
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP050
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
294,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP054
339,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP052
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 5
Rozwiń więcej danych
284,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP068
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
298,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP055
284,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480078
310,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP1405
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
340,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCT016
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCT021
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
261,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV057
Ciężar [kg]: 2.09
Koła pasowe: Z kołem pasowym
314,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
3RG85292
91,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
91,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu CITROËN BERLINGO pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów CITROËN BERLINGO pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów CITROËN BERLINGO są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie CITROËN BERLINGO powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie CITROËN BERLINGO z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu CITROËN BERLINGO należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.