76 produktów
Wybierz auto
MEY11146310004
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
354,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP6700
Średnica 1 [mm]: 137
Ilość żeber: 6
431,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
431,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
04707070058
Dla numeru oe: 4007vr
Tryb pracy: Hydrauliczny
517,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
517,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV119
Ciężar [kg]: 2.31
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
326,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCT013
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
279,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP1405
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
344,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480078
313,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480089
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
313,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPMHP445
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
794,89
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
794,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR474
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
598,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
598,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
0429JPR526
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
545,13
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
545,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
0438PP052
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 5
Rozwiń więcej danych
287,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP055
287,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP107
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
315,59
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
315,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP132
Ograniczenia producenta: Luk, zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
288,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP054
330,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP059
327,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP068
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
301,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP050
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
296,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR461
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
478,62
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
478,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów CITROËN BERLINGO Berlingo I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów CITROËN BERLINGO Berlingo I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.