Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
8 produktów
Wybierz auto
Ciężar [kg]: 1.84
456,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
456,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
371,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa łopatkowa
396,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
396,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
394,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
394,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Hobourn
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
518,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
518,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 676,38 zł
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa łopatkowa
786,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
786,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
385,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
385,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Hobourn eaton
Rura o śr. [mm]: 18
Rozwiń więcej danych
540,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
540,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu JAGUAR X-TYPE pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów JAGUAR X-TYPE pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów JAGUAR X-TYPE są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie JAGUAR X-TYPE powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie JAGUAR X-TYPE z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu JAGUAR X-TYPE należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.