44 produktów
Wybierz auto
MAX491673
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
180,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
180,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183291
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.636
Rozwiń więcej danych
259,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
225,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170479
Długość [mm]: 582
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
296,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
296,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170765
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
437,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
437,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170766
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
424,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
424,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170770
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
447,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
232,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492457
208,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492458
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
205,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491672
Długość [mm]: 580
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
243,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8342
Długość [mm]: 584
Wymiar gwintu: M20x1.0
Rozwiń więcej danych
442,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
442,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244026
Długość [mm]: 930
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
245,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
245,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244032
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 588
Rozwiń więcej danych
227,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190082
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
303,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299205
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
317,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP260021
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
273,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244075
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
285,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244095
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
292,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
309,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA C, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA C można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA C jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA C półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA C, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA C są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.