95 produktów
Wybierz auto
FEB182881
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.09
Rozwiń więcej danych
347,72
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
347,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491673
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
180,01
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
180,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP244040
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
268,69
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
268,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244042
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
274,13
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
274,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181090
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.234
Rozwiń więcej danych
218,34
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
218,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
203,58
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
203,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244078
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
216,90
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
216,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
612,28
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
612,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 82,10 zł
MAX490465
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 573
Rozwiń więcej danych
215,97
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
215,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491747
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
317,10
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
317,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491749
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
240,98
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
240,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491748
Długość [mm]: 614
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
313,17
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
313,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491796
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
280,65
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
280,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491891
Długość [mm]: 617
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
208,73
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
208,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491896
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
233,09
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
233,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK53027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
329,39
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
329,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190223
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
266,92
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
266,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170096
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
298,81
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
298,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492458
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
185,70
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
185,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8342
Długość [mm]: 584
Wymiar gwintu: M20x1.0
Rozwiń więcej danych
450,35
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
450,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.