103 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,76
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
223,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.234
Rozwiń więcej danych
218,34
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
218,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
227,58
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
227,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
181,76
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
181,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
269,03
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
269,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
516,59
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
516,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
297,88
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
297,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
333,50
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
333,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
254,43
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
254,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
319,76
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
319,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
265,62
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
265,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
241,70
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
241,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 573
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
255,68
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
255,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,38
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
301,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 953
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
618,23
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
618,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 82,10 zł
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
690,72
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
690,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 603
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
707,57
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
707,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 561
Rozwiń więcej danych
360,52
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
360,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
369,58
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
369,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
339,33
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
339,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.