106 produktów
Wybierz auto
0510491145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
203,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462032
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
214,24
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
214,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244042
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
279,46
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
279,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244078
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
216,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP244040
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
257,19
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
257,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181090
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.234
Rozwiń więcej danych
218,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491673
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
180,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
180,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK53022
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
467,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
467,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
511,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
511,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244037
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 921
Rozwiń więcej danych
234,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499260023
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
227,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244075
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
271,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
438,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
04216144980039
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
316,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170095
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 563
Rozwiń więcej danych
298,81
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
298,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299204
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
217,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
295,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170479
Długość [mm]: 582
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
296,51
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
296,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170765
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
453,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
453,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171017
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
679,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
679,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.