105 produktów
Wybierz auto
FEB181090
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.234
Rozwiń więcej danych
218,34
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
218,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
227,58
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
227,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182881
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.09
Rozwiń więcej danych
349,59
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
349,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491673
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
181,75
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
181,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
618,23
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
618,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 82,10 zł
LOB304400
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
690,72
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
690,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0404DK53010
Długość [mm]: 603
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
707,57
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
707,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
422,03
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
422,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53030
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 926
Rozwiń więcej danych
409,29
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
409,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1243100170
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 561
Rozwiń więcej danych
360,52
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
360,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1243100470
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
369,58
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
369,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1243100480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
339,33
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
339,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
04216144980039
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
316,13
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
316,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449122
Długość [mm]: 924
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
206,18
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
206,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
624,22
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
624,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK53027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
332,59
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
332,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
535,69
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
535,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456698
Długość [mm]: 917
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
248,49
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
248,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170095
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 563
Rozwiń więcej danych
301,71
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
301,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170096
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
301,71
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
301,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.