103 produktów
Wybierz auto
0499244078
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
222,58
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
222,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK53032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
554,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
554,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170479
Długość [mm]: 582
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
307,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
307,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217044
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
237,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
237,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217070
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
272,96
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
272,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217071
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
324,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
324,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244095
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
292,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
292,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299069
Długość [mm]: 584
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
257,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
257,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202511
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
273,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
273,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499260023
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
239,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
239,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170096
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
298,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
298,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL099
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8342
Długość [mm]: 584
Wymiar gwintu: M20x1.0
Rozwiń więcej danych
442,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
442,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8573
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
535,32
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
535,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1243100480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
329,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
329,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299204
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
215,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
215,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244037
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 921
Rozwiń więcej danych
291,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
291,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244032
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 588
Rozwiń więcej danych
227,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
227,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244045
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
235,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
235,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3221611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
449,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
449,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.