616 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
232,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218247
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
251,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218248
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
312,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499260027
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
291,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299151
Długość [mm]: 1144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
319,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP221045
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
278,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244100
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
257,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203614
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
301,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980083
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
339,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
241,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221053
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
272,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4989
Długość [mm]: 595.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
518,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
518,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244082
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980084
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
340,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491815
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
325,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299286
Długość [mm]: 700
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
259,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250166
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
242,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
304,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.