7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
623 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
234,78
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
234,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218248
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
315,85
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
315,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218247
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
254,88
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
254,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499260027
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
300,23
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
300,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP221045
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
281,36
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
281,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53014
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 691.3
Rozwiń więcej danych
656,64
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
656,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
529,32
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
529,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203614
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
303,97
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
303,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
201,51
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
201,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182815
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.424
Rozwiń więcej danych
281,63
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
281,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
305,68
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
305,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299151
Długość [mm]: 1144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
323,10
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
323,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1453
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
546,57
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
546,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1144
Rozwiń więcej danych
361,25
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
361,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
860,03
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
860,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0408170350
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
385,28
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
385,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221053
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
280,58
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
280,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP260035
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
332,23
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
332,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491815
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
316,87
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
316,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
227,58
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
227,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.