Zgarnij kosmetyk samochodowy za 1 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL

621 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 221032

Długość [mm]: 605

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,52

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

232,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218248

Długość [mm]: 1075

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,81

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

312,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218247

Długość [mm]: 743

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,43

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

252,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 260027

Długość [mm]: 619

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,34

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

297,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 221045

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

270,63

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

270,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK53.014

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 691.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

650,32

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

650,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK53.015

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

524,23

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

524,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 244100

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 590

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,14

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

269,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1453

Długość [mm]: 600

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

475,88

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

475,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203614

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,05

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

301,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 221056

Długość [mm]: 595

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

199,57

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

199,57

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1673

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

180,01

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

180,01

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 299151

Długość [mm]: 1144

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

319,99

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

319,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181090

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 4.234

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

218,34

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

218,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1815

Długość [mm]: 606

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

313,81

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

313,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203617

Długość [mm]: 688

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,65

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

301,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52223

Długość [mm]: 745

Wymiar gwintu: 24 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,08

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

316,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1145

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 580

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,34

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

225,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 260035

Długość [mm]: 961

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,03

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

329,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 614 498 0083

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 586

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,35

zł/szt.

Kraków: pon. 02.06

U ciebie: pon. 02.06

327,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Wał napędowy w samochodzie OPEL – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL

W pojazdach OPEL półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.