Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pasek klinowy wielorowkowy jest elementem przekazującym napęd pomiędzy kołem pasowym wału korbowego a podzespołami takimi jak alternator, czy pompy m.in. od klimatyzacji, czy wspomagania kierownicy. W przeciwieństwie do standardowych pasków klinowych, z klinami ustawionymi poprzecznie, na pasku wielorowkowym zastosowano nacięcia wzdłużne. Taka konstrukcja przekłada się na stabilniejsze osadzenie na kołach pasowych, większą elastyczność, a także możliwość przekazywania napędu zarówno ponacinaną, jak i płaską powierzchnią. Nieprzerwana praca paska, umożliwiająca napęd wielu podzespołów, przekłada się na jego zużycie. Nieprecyzyjnie osadzone lub zniszczone koła pasowe wpływają na krótszy okres eksploatacji paska. Również czynniki takie jak zanieczyszczenia, wilgoć, oraz zabrudzenie smarem czy olejem silnikowym przyspieszają zużycie paska. O konieczności jego wymiany mogą sygnalizować metaliczne szumy, narastające wraz z prędkością obrotową silnika. Słyszalne mogą być również piski. Stan paska można zweryfikować wizualnie. Jeżeli jego powierzchnia jest widocznie zniszczona, warto niezwłocznie przeprowadzić wymianę. Zerwany pasek uniemożliwia napęd wielu kluczowych podzespołów samochodu, bez których dalsza jazda może być niemożliwa.
Pasek klinowy wielorowkowy INA FB 4PK962 to artykuł z numerem INAFB4PK962. Do produktu przypisano kod EAN 4014870118556.