Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pasek klinowy wielorowkowy jest elementem przenoszącym napęd z koła pasowego wału korbowego na podzespoły takie jak alternator, czy pompy m.in. od klimatyzacji, czy wspomagania kierownicy. W odróżnieniu od standardowych pasków klinowych, z klinami ustawionymi poprzecznie, pasek wielorowkowy wykorzystuje nacięcia wzdłużne. Taka budowa przekłada się na stabilniejsze osadzenie na kołach pasowych, wyższą elastyczność, a także możliwość przekazywania napędu zarówno ponacinaną, jak i płaską stroną. Nieprzerwana praca paska, umożliwiająca napęd wielu podzespołów, przekłada się na jego zużycie. Nieprecyzyjnie osadzone lub zniszczone koła pasowe skracają okres eksploatacji paska. Również czynniki takie jak zanieczyszczenia, wilgoć, oraz zabrudzenie smarem czy olejem silnikowym zwiększają zużycie paska. O konieczności jego wymiany mogą sygnalizować metaliczne szumy, narastające wraz z prędkością obrotową silnika. Słyszalne mogą być także piski. Stan paska można zweryfikować wizualnie. Jeżeli jego powierzchnia jest widocznie zniszczona, warto niezwłocznie przeprowadzić wymianę. Zerwany pasek uniemożliwia napęd wielu istotnych podzespołów samochodu, bez których dalsza jazda może być niemożliwa.
Pasek klinowy wielorowkowy SKF VKMV 6PK1495 to artykuł z numerem 0369VKMV6PK1495. Do produktu przypisano kod EAN 7316574631513. Na wewnętrznej stronie paska znajduje się 6 żeber.